Kantoormedewerkers over de hele wereld werken inmiddels vanuit huis vanwege het coronavirus. Veel bedrijven hebben zich moeten transformeren naar een totaal andere werkcultuur en hebben veel methoden ontwikkeld om de productiviteit te verhogen. Veel bedrijven hebben hun fulltime telewerkactiviteiten nu verlengd tot ten minste januari 2021 en zijn van plan om hun werknemers op de lange termijn effectief uit te breiden naar thuiswerk.
Op dit kritieke moment hebben bedrijfsleiders een hoge verantwoordelijkheid om duidelijke verwachtingen te scheppen over hoe hun organisaties beveiligingsrisico’s in nieuwe werkomgevingen beheren, hoe ze gebruikmaken van nieuw beleid en nieuwe technologieën en hoe ze hun mensen empoweren. Het is belangrijk dat beveiligingsgerelateerde berichten uit de top van een organisatie komen en vanaf het begin worden opgezet.

Efficiënt werkproces vanuit huis

Als uw bedrijf heeft besloten om van thuiswerken een langdurige of permanente situatie te maken, zijn hier enkele geldige methoden die kunnen worden gedaan om de overgang soepel te laten verlopen.
1. Gebruik geschikte communicatiemiddelen.
Bedrijfsmedewerkers moeten efficiënt online tools en software gebruiken waarmee ze betrokken kunnen blijven en in realtime over verschillende projecten kunnen leren.
2. Effectieve videoconferenties.
Probeer uw videovergaderingen te beperken en zorg ervoor dat elke vergadering een bepaald doel en een agenda heeft, die u deelt met iedereen die bij het gesprek betrokken is.
3. Maak een aangepaste werkruimte.
Zorg ervoor dat u uw werk doet in de ruimte die u in de hoek van uw huis heeft gereserveerd. Dit verhoogt uw discipline en efficiëntie.
6. Plan uw tijd goed.
“Maak een plan voor uw bedrijf en gebruik uw tijd verstandig”, zegt Lucy Reyes, een fulltime Blogger. Door thuis te werken, kun je veel productiever worden en kun je thuis meer doen. ” hij zei.

Covid-19’s impact op thuiswerkenCovid-19's impact op thuiswerken

Toen de uitbraak van Covid-19 in maart wereldwijde limieten oplegde, dachten veel bedrijven dat gedwongen werken op afstand van korte duur zou zijn en dat werknemers een maand later zouden terugkeren. Thuiswerken heeft echter voor de meeste kantoormedewerkers een lange weg afgelegd en er was geen duidelijk einde in zicht. Daarom heeft er een radicale verandering plaatsgevonden in de manier waarop alle soorten werknemers werken, inclusief managers. Medewerkers moesten op hun eigen terrein werkplekken creëren.

Voordelen

Meer programmaflexibiliteit: een van de grootste voordelen van thuiswerken is dat het van uw schema een programma maakt dat voor u werkt, in plaats van uw schema aan te passen aan het kantoorschema. Met werken op afstand kunt u het aanpassen aan uw dagelijkse routine, zodat het het beste past bij uw werkdruk, vergaderingen en niet-werkverplichtingen zoals medische afspraken of kinderopvang.
Geen woon-werkverkeer: wereldwijd is het duidelijk dat het verlies van woon-werkverkeer een enorm voordeel is van thuiswerken, aangezien het in 2018 225 uur aan woon-werkverkeer heeft besteed. Het elimineren van woon-werkverkeer kan ook stress verminderen en geld besparen op gas of openbaar vervoer.
Verhoogde productiviteit: thuiswerken verbetert de productiviteit voor veel werknemers, deels dankzij het vermogen om hun eigen schema’s te maken en afleiding te verminderen. Door thuis te werken, kunnen werknemers de pauzes nemen die ze nodig hebben, wat stress vermindert en het burn-outsyndroom kan helpen verminderen.

Nadelen

Isolatie: Een van de grootste nadelen van elke dag thuis zijn, zijn gevoelens van isolatie en eenzaamheid. Veel werknemers hebben genoten van de sociale kant van het werken op kantoor, dus een abrupte overgang naar voltijds zelfstandig werk kan een moeilijke aanpassing zijn. “Het gebrek aan woon-werkverkeer of persoonlijke interactie heeft een negatieve invloed op de socialisatie en het algehele welzijn”, zegt Paul Burke, VP van huismerken bij Sidekick Digital Media.
Kosten voor thuiskantoren: de meeste kantoormedewerkers hadden voorafgaand aan de pandemie geen aangewezen werkruimte in hun huis, dus moesten veel werknemers bureaus, stoelen, snellere wifi of computerapparatuur kopen om hun werk effectief vanuit huis te kunnen doen.
Slechte balans tussen werk en privé: als u werkt waar u woont, kan het moeilijk zijn om een ​​grens te trekken tussen uw baan en uw privéleven. Veel externe werknemers worstelen in hun eigen routine om de werktijden van het bedrijf te bepalen.

Referenties:
https://www.business.com/

Auteur: Meltem Yildirim