Mindful Eating, een van de methoden die een belemmering vormen voor overvolle verzadiging en waardoor de persoon zich veel beter voelt, is ook een uiterst belangrijke kwestie voor de gezondheid van maag en darmen. Mindful Eating, een vorm van meditatie, helpt ook om zowel emotionele als fysieke sensaties te herkennen. Het is een programma dat wordt gebruikt om depressie, eetstoornissen, voedselvooroordelen en angstgevoelens te behandelen. Terwijl bewust eten eten is, moet men de volle aandacht aan voedsel schenken. Alle aandacht en focus moet op voedsel liggen en moet langzaam worden gegeten. Het is noodzakelijk om verschillende emoties te activeren, fysiek en mentaal. Eten moet niet worden gezien als amusement en moet worden gegeten om de algemene gezondheid en het welzijn te behouden. Het is ook erg belangrijk om tevreden te zijn met de maaltijd. Een van de belangrijkste dingen waar je op moet letten als je aan Mindful Eating doet, is dat je eten niet met vragen en schuldgevoelens moet benaderen. Het is nodig om iets comfortabeler te eten, zonder na te denken, maar op een beperkte manier.

Waarom moet ik bewust eten?

In onze vastendagen komen we veel maaltijden buiten of thuis tegen en deze gerechten trekken ons aan. Natuurlijk, in plaats van ons tijdens het eten te concentreren op eten, doen we iets dat nooit zou moeten worden gedaan en concentreren we ons op de televisie, computer en tablet. Eten door de aandacht op iets anders te richten dan op eten, betekent dat het extreem hersenloos en snel wordt gemaakt. Het duurt ongeveer 15-20 minuten voordat de hersenen beseffen dat het vol is. Maar in het geval van snel eten hersenen Overeten treedt op omdat het het signaal van verzadiging niet zal ontvangen. Een van de grootste voordelen van zorgvuldig en bewust eten is het voordeel van het bereiken van een verzadigd gevoel met minder voedsel omdat het langzaam wordt gegeten. Op deze manier is er een situatie van gewichtsverlies. Het stelt mensen die veel eten en niet verzadigd zijn in staat om langzaam te eten en zo verzadigd te raken met minder voedsel. Sommige honger is niet fysiek en kan worden gezien als emotionele honger. Het is noodzakelijk om dienovereenkomstig onderscheid te maken tussen dergelijke honger- en eettijden.

Gewichtsverlies met bewust etenHoe af te vallen door bewust te eten?

Omdat de situatie van het gewichtsverlies niet stabiel is, kan het verloren gewicht in korte tijd worden herwonnen als het gewichtsverlies niet stabiel is bij bewust eten. Redenen zoals uit eten gaan, emotioneel eten, snel eten en verhoogde eetlust zorgen ervoor dat het gewicht snel verloren gaat. Een wetenschappelijk feit zegt dat mensen met overgewicht een jaar of twee weer afvallen na het afvallen. De belangrijkste reden hiervoor is een gebrek aan wil. Zoals in elk programma, is het mogelijk om een ​​snelle gewichtstoename te zien bij Mindful Eating wanneer de oude bestelling wordt geretourneerd. Het speelt ook een grote rol bij het terugwinnen van gewicht. Als programma’s zoals stress en normale eetgewoonten worden hervat, begint het gewichtsverlies en wordt het mogelijk om op gewicht te blijven. Ongeveer 3-4 kg gewichtsverlies wordt waargenomen bij mensen die deze eetaanvraag gedurende 6-7 weken toepassen. Bij ophogen naar 12 weken is het mogelijk om een ​​verlies tot 6-7 kilo waar te nemen. Bijzondere aandacht moet worden besteed aan emotioneel eten en uit eten gaan. Het voedsel dat de persoon eet in emotionele situaties of om zichzelf te belonen, zal in gewicht terugkeren. De belangrijkste factoren die van invloed zijn op het buiten eten zijn geur en visuele eetlust. In dergelijke gevallen komt het verlangen van de persoon om te eten. Bewust eten, dat wil zeggen eetbewustzijn, haalt deze impulsen weg en vindt plaats op een gezonde en bewuste manier van eten.

Hoe kun je bewust eten?

Het belangrijkste wat je moet doen om bewust te eten, is vastberadenheid, lichaamsbeweging en verschillende motivaties. Er zijn veel seminars voor Mindful Eating. Deze seminars zullen erg nuttig zijn. De dingen waar tijdens het eten op moet worden gelet, zijn nodig om langzamer en gecontroleerd te eten. Tegelijkertijd is het noodzakelijk om de beet die in de mond wordt genomen langzaam en door te kauwen door te slikken. Tijdens het eten televisie, computer, telefoon Het is noodzakelijk om afleidingen zoals. Het is erg belangrijk om in een rustige omgeving te eten om de focus te behouden. Het is noodzakelijk om de smaak van de dingen die grondig worden gegeten, waar te nemen. Zodra de persoon vol is, moeten ze onmiddellijk stoppen met eten. Voordat u gaat eten, moet u zich afvragen waarom de persoon eet, of hij echt honger heeft en of het gegeten voedsel gezond is. Het is bekend dat er bij het eten op deze manier veel gezonder wordt gegeten en er veel minder wordt gegeten. Voordat u met de procedure begint, zou het een goede keuze zijn om ter motivatie elke dag maaltijden te regelen. Het is noodzakelijk om bij elke maaltijd te proberen te voldoen.

Referenties:
https://www.healthline.com/nutrition/mindful-eating-guide#rationale

Auteur: Can Baskin