Een van de meest basale behoeften van mensen om hun leven voort te zetten, is slaap. Tijdens de slaap vernieuwt het lichaam zich, begint de herstelfase en tijdens de slaap worden veel hormonen uitgescheiden. Lichaamsgewicht en vet- en spierconditie in het lichaam hebben grote invloed op de slaaptijd. Het is noodzakelijk om aandacht te besteden aan het voedsel dat wordt geconsumeerd om een ​​goede nachtrust te hebben. Het is noodzakelijk om geen cafeïneconsumptie te consumeren vlak voor het slapengaan en geen voedsel dat de maag verstoort. Sommige voedingsmiddelen maken het comfortabeler om te slapen, terwijl andere het net zo moeilijk maken om in slaap te vallen. Als er geen kwaliteitsslaap wordt waargenomen, beginnen chronische ziekten, ziekten van de hersenen en het spijsverteringsstelsel op te treden. Volgens onderzoeken zou elke persoon gemiddeld 8 uur aaneengesloten moeten slapen. Om ervoor te zorgen dat mensen comfortabeler in slaap kunnen vallen, moeten ze wat voedingsmiddelen en dranken bij het geconsumeerde voedsel voegen. Op deze manier is het mogelijk om veel comfortabeler te slapen en veel ononderbroken te slapen.

Voedsel om het gemakkelijker te maken om in slaap te vallen

Het is mogelijk om veel comfortabeler te slapen door voedsel te consumeren dat het gemakkelijker maakt om in slaap te vallen voordat u naar bed gaat. De voedingsstoffen in deze voedingsmiddelen maken het gemakkelijk om in slaap te vallen. Voedingsmiddelen die het gemakkelijker maken om in slaap te vallen:
– Amandel bevat veel melatoninehormoon. Met deze functie scheidt het zowel magnesium als calcium af in het lichaam en past het slaappatronen aan. Op deze manier kunnen de spieren ontspannen en gemakkelijk in slaap vallen.
Kiwi is ook een van de voedingsmiddelen die het gemakkelijker maken om in slaap te vallen. Het reguleert de slaaptijd en zorgt voor een comfortabeler inslapen.
Walnoot bevat ook veel melatoninehormoon. Walnoten laten, net als amandelen, de spieren ontspannen en gemakkelijk in slaap vallen.
– Het is zeer rijk aan vitamine D en omega 3-vitamine die wordt aangetroffen in koude zeevis, dat wil zeggen vette vis. Deze vissen, die een grote rol spelen bij de afscheiding van het serotoninehormoon, reguleren de slaapcyclus en slaaptijd op de beste manier.
Sla is een belangrijk voedingsmiddel dat de slaapkwaliteit verbetert en de tijd om in slaap te vallen verkort. Het is ideaal voor mensen die ‘s nachts niet veel calorieën willen consumeren, maar wel comfortabel willen slapen.
Kikkererwten zijn ook een peulvrucht die u helpt in slaap te blijven. Het levert grote hoeveelheden vitamine B6 en zorgt ervoor dat u minder voedsel eet. Het zorgt voor mentale ontspanning en scheidt het serotininehormoon af.Voedsel en dranken die het gemakkelijker maken om in slaap te vallen
-Ei is een ander voedsel dat voor een comfortabele slaap zorgt, behalve vis en noten. Het is het voedsel met de hoogste hoeveelheid melatoninehormoon dat helpt bij het slapen.

Drankjes die het gemakkelijker maken om in slaap te vallen

Een veel comfortabelere slaap kan worden ervaren door drankjes te consumeren die het gemakkelijker maken om in slaap te vallen. Deze dranken staan ​​hieronder vermeld.
Omdat kersen- of kersensap rood fruit is, zit er veel tryptofaan in. Dit ding maakt het gemakkelijker om te slapen en het slaappatroon te reguleren door melatonine en aminozuren vrij te maken. Volgens veel onderzoeken is bekend dat kersen- of kersensap de slaaptijd met 90 minuten verlengt.
Kamille thee is ook een drank waarmee je comfortabel in slaap kunt vallen. Omdat het het lichaam ontspant, ontspannen de spieren zich en zorgen ze voor een comfortabelere slaap.
– Omdat Indiase ginseng-thee een thee is die het stress-effect elimineert, ontstaat er een zeer comfortabele slaap.
– Valeriaan thee kan de slaapkwaliteit verbeteren door de tijd om in slaap te vallen te verkorten. Het is de ideale thee voor vrouwen die slaapproblemen hebben tijdens de menopauze.
Muntthee, aan de andere kant, is een thee die microben bestrijdt en het lichaam ontspant, dus het zorgt voor een comfortabele slaap door de lichaamsspieren te ontspannen.
– Er is niemand die niet weet dat warme melk je in staat stelt om in korte tijd in slaap te vallen. Tryptofaan in melk helpt het lichaam te ontspannen door het hormoon geluk af te scheiden.
– Gouden melk is een drank die de slaapkwaliteit en het in slaap vallen vergemakkelijkt. Zoals de naam al doet vermoeden, wordt kurkuma aan de melk toegevoegd. Kurkuma is ook goed om te slapen

Auteur: Can Baskin